Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:22:19+01:00
Krążenie wrotne związane z Dużym obiegiem krwi (obwodowym)

w ujęciu ogólnym obieg krwi przez układ naczyń włosowatych wtórni powstawających z żyły. U kręgowców wyróżnia się: -krążenie wrotne wątrobowe (jelitowo-wątrobowe) w którym żyła wrotna zbierająca krew z narządów jamy brzusznej (żołądka, jelit, trzustki i śledziony) doprowadzają ją do wątroby, gdzie rozdziela się na wtórny układ włosowaty.
- krążenie wrotne przysadki mózgowej
- krążenie wrotne trzustki.


Mam nadzieję że pomogłam
16 4 16
2009-11-18T15:33:27+01:00
Przepływ krwi żylnej przez tzw. układ wrotny, zbudowany z dwóch sieci naczyń krwionośnych połączonych żyłą wrotną. Przykładem takiego układu jest układ wrotny wątroby, gdzie krew z licznych naczyń krwionośnych jelit, wzbogacona w substancje odżywcze, wpływa żyłą wrotną do wątroby. Tam żyła rozgałęzia się na liczne naczynia włosowate i krew pozostawia nadwyżki pokarmowe i substancje toksyczne. Z wątroby krew o stabilnym składzie chemicznym wypływa żyłą wątrobową.

30 4 30
2009-11-18T15:35:08+01:00
W dużym obiegu występuje krążenie wrotne, w którym krew z naczyń włosowatych jelit wpływa do żyły wrotnej uchodzącej do wątroby. Tam rozgałęzia się sieć naczyń włosowatych. Krew transportuje do wątroby składniki pokarmowe, które są przetwarzane i magazynowane. Naczynia włosowate, łącząc się, tworzą żyłę wątrobową, która odprowadza krew do żyły głównej dolnej.
12 4 12