1.Rakieta kosmiczna w ciągu 1 godziny wykonuje pracę 72 TJ.Oblicz moc silnika rakiety.

2. Jaką pracę wykona turbina elektrowni o mocy 25 kW w ciągu jednej godziny?

3.Urządzenie wykonuje pracę 0,9 J(dżul) w czasie 0,5 godziny. Z jaką mocą pracuje to urządzenie.


Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:37:55+01:00
1)
W=P*t
P=W/t=72*10^12/3600s=0,02*10^12W=20*10^9W=20GW(gigawatów)
T-przedrostek tera=10^12 znaczek^ - potęga
2)W=U*I*t=P*t=25kW*1h=25kWh
3)
W=P*t
P=W/t=0,9J/1800s=5*10^-4=0,0005W
jakieś dziwne te dane w tym zadaniu, bardzo mała praca, czy tam nie ma jakiegoś przedrostka.
1 4 1
2009-11-18T15:53:24+01:00
Zadanie 2
Dane:
t = 1h =3600 s
P = 25 kW = 25000 W
Szukane :
W = ?
Rozwiązanie :
P = W/t
W = P * t
W = 25000 * 3600
W = 90000000 J = 90 MJ.

Odp. Turbina elektryczna wykonuje prace 90 MJ .
1 5 1