1. Jakie napięcie panuje między końcami opornika o rezystencji 2 Omów, jeżeli przepływa przez niego prąd o natężeniu 0,2 A?

2. Oblicz natężenie prądu płynącego przez żarówkę zasilaną napięciem 220 V. Rezystencja żarówki wynosi 0,4 k Omów.

3. Narysuj wykres zależności I = f(U) dla opornika o rezystancji 3 Omów

Na jutro pomozcie. Z góry dzieki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:48:26+01:00
Zad 1
Dane:
R=2 Ώ
I=0,2 A

Szukane:
U=?

Wzór:
U=I*R

Rozwiązanie:
U=0,2A * 2Ώ
U=0,4 V


Zad. 2
Dane:
U=200V
R=0,4kΏ = 400 Ώ

Szukane:
I=?

Wzór:
I=U/R

Rozwiązanie:
I=220V/400Ώ
I=0,55 A
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T16:12:08+01:00
1. U= I*R= 2* 0.2= 0.4V
2. I= U/R= 220/ 400= 0.55 BO 0.4KOHMA TO 400 OHMÓW
3.