Tata ani zklasy 1c jest cukiernikiem. w tłusty czwartek ania przyniosła do klasy wielkie pudło z pączkami , antek zjadł 1\10 wszystkich pączków , wiesiek i kazik też okazali się żarłokami każdy z nichzjadł tylko o 2 pączki mniej niż antek, sześciu uczniów zjadło po 3 a ania i jej dwie koleżanki npo 2 pączki.reszta uczniów ,czyli połowa obecnych zjadła po 1 pączku.gdy wychowawca zjadł czwartego pączka w pudle została jeszcze 1\4 wszystkich pączków.. ile pączków zjedlinuczniowie..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T10:13:33+01:00

Zakładając że X to liczba pączków masz takie założenia:
Antek - 1/10 *x
Wiesiek i Kazik - 2(1/10 *x - 2)
6 uczniów - 6 *3
Ania i 2 koleżanki - 3 *2
Wychowawca - 4
Reszta uczniów - 12

1/10*x + 2(1/10*x - 2) + 18 + 6 + 12 + 4 = 3/4 *x
z tego masz 36= 3/4*x -3/10*x
co daje Ci 36 = 9/20 *x
co daje Ci x = 80
2009-11-19T14:15:06+01:00
* -razy
/ -kreska ułamkowa

x - liczba pączków
1/10*x - Antek
2*(1/10*x-2) - Wiesiek i Kazik
6*3 - sześć uczniów
2*3 - Ania i jej dwie koleżanki
4 - wychowawca
reszta uczniów, czyli połowa obecnych- Antek, Wiesiek, Kazik, sześć uczniów, Ania i dwie koleżanki = 12
12 - połowa, wszyscy 12+12=24, reszta klasy -12
zostało - 1/4*x czyli zjedli 3/4*x

1/10*x +2(1/10*x-2) +6*3 +2*3 +4+12= 3/4*x
1/10*x + 1/5*x - 4 +18+6+4+12= 3/4*x
1/10*x +1/5*x - 3/4*x = 4-18-6-4-12
2/20*x +4/20*x -15/20*x = -36
-9/20 = -36 |*(-1)
9/20 = 36
9/20 = 45/100 = 0,45
0,45*x = 36 |:0,45
x= 80

80 - zdjedzone pączki
80-4(wychowawcy)=76
Odp. Dzieci zjadły 76 pączków.