Dwie fabryki miały wykonać w ciągu miesiąca 500 maszyn.Pierwsza fabryka przekroczyła swój plan o 5%,druga wykonała tylko 95% planu.Łącznie wyprodukowano 495 maszyn.Ile maszyn miała wyprodukować każda fabryka,a ile rzeczywiście wyprodukowała?

3

Odpowiedzi

2009-11-18T15:43:55+01:00
X - ilość maszyn w 1 do wyprodukowania
y - ilość maszyn w 2 do wyprodukowania

x + y = 500
105%x + 95%y = 495

x = 500 - y
21/20(500-y) + 19/20y = 495

x = 500 - y
525 - 2/20y = 495

x = 500 - y
2/20y = 525 - 495

x = 500 - y
y = 300

x = 200
y = 300

Odp: W jednej fabryce miano wyprodukować 200 maszyn, a w drugiej 300.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:52:24+01:00
X- ilość maszyn które miała wyprodukować pierwsza fabryka
y -ilość maszyn które miała wyprodukować druga fabryka
x + y = 500
1,05x + 95/100 y = 495
x = 500 - y
1,05(500 - y ) + 95/100 y = 495
525 - 1,05y + 19/20 y = 495
10500 - 21y + 19y = 9900
2y = 600
y = 300
x + y = 500
x = 500 - 300 = 200
x - miała wyprodukować 200 maszyn
y - miała wyprodukować 300 maszyn
x - wyprodukowała 1,05 razy 200 = 210 maszyn
y - wyprodukowała 95/100 razy 300 = 285 maszyn
2009-11-18T15:54:55+01:00
X - ilość maszyn w I fabryce do wyprodukowania
y - ilość maszyn w II fabryce do wyprodukowania

x + y = 500
105%x + 95%y = 495
x = 500 - y
21/20(500-y) + 19/20y = 495
x = 500 - y
525 - 2/20y = 495
x = 500 - y
2/20y = 525 - 495
x = 500 - y
y = 300
x = 200
y = 300
Odpowiedź: W jednej fabryce do wyprodukowania miało być 200 maszyn zaś w drugiej fabryce 300 maszyn ;]