Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Okoo
  • Początkujący
2009-11-18T15:50:43+01:00
PODOBIEŃSTWA:
-stały stan skupienia WYJĄTEK RTĘĆ
- barwa srebrzystobiała lub srebrzystoszara WYJĄTKI ZŁOTO I MIEDŹ
- połysk metaliczny, kowalność i ciągliwość
- dobre przewdodnictwo cieplne i elektryczne

RÓŻNICE:
- twardość
- temperaratura topnienia
- aktywność chemiczna
- gestość
1 5 1
2009-11-18T15:57:59+01:00
Podobieństwa:
- mają metaliczny połysk
- są dobrymi przewodnikami ciepła
- są dobrymi przewodnikami prądu elektrycznego
-ich Stan skupienia jest dowolny
- są kowalne
- mają dobrą obrabialność mechaniczną
Różnice:
- różna gęstość
- różna temperatura topnienia i wrzenia
- różna twardość
- różna aktywność
chemiczna