Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:47:26+01:00
Pompeje starożytne miasto, położone w środkowej części Włoch, w regionie Kampania, u podnóży Wezuwiusza, ok. 20 km na południowy wschód od Neapolu. Zostało założone przez Osków. W VII-V w. p.n.e. pozostawało pod wpływem kultury greckiej, a później etruskiej. W końcu V w. p.n.e. zostało podbite przez Samnitów. Później w wyniku wojny sprzymierzeńców włączone do Rzymu. Stanowiło ważny ośrodek handlowy (port), rzemieślniczy i wypoczynkowy
9 4 9
2009-11-18T15:49:11+01:00
Pompeje - jedno z trzech miast rzymskich w prowincji cesarskiej Italia (obecne Włochy), które 24 sierpnia 79 roku n.e. zniszczył wybuch wulkanu Wezuwiusz. Popiół wulkaniczny, który zasypał Pompeje, doskonale zakonserwował budowle i przedmioty, co pozwoliło poznać nam dość dokładnie wygląd rzymskiego miasta średniej wielkości i życie jego mieszkańców.
6 4 6