Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:52:23+01:00
A + b = 70
a = 70 - b

50%a + 75%b = 44
0,5a + 0,75b = 44
0,5 * (70 - b) + 0,75b = 44
35 - 0,5b + 0,75b = 44
35 + 0,25b = 44
0,25b = 9
b = 36
a = 70 - 36
a = 34

a = 34
b = 36
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T15:54:16+01:00
X->Liczba uczniów klasy VIIIa
y->Liczba uczniów klasy VIIIb
70->Liczba uczniów klas VIIIa i VIIIb razem
0,5x->Liczba uczniów klasy VIIIa, którzy pojechali na wycieczkę
0,75y->Liczba uczniów klasy VIIIb, którzy pojechali na wycieczkę
44->Liczba uczniów z obu klas, którzy pojechali na wycieczkę

{x+y=70
{0,5x+0,75y=44 /*(-2)

{x+y=70
+{-x-1,5y=-88
_____________
-0,5y=-12
y=24

x=70-24
x=46

{x=46
{y=24

Odp:W klasie VIIIa było 46 uczniów, a w klasie VIIIb 24 uczniów.
2009-11-18T15:57:21+01:00
70=a+b
a=70-b

0.5a + 0.75b = 44
0.5 * (70-b) + 0.75b = 44
35 - 0.5b + 0.75b = 44
35 + 0.25b = 44
0.25b = 9 /:0.25
b = 36
a = 70 - 36
a = 34