Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:06:19+01:00
Pozytywne..........
-wykorzystywanie bakterii beztlenowych do sporządzenia serów, kefirów, jogurtów i kiszonych warzyw
-pomagają w rozkładaniu obumarłych szczątków na składniki prostr
Negatywne.........
-wywołują grozne choroby
-niszczą rośliny uprawne
Na drugie pytanie nie mogę udzielić odp. bo nie wiem,,,,sorki:(
2009-11-18T16:20:47+01:00
Bakterie wykorzystuje się do:
-sporządzania jogurtów, serów, kiszonek - przemysł spożywczy
-sporządzania szczepionek i antybiotyków - przemysł farmaceutyczny
-sporządzania acetonu, etanalu, aminokwasów, witamin, hormonów i enzymów -inżynieria genetyczna
-jako organizmy owadobójcze w rolnictwie.
Są groźne ponieważ:
-Wywołują też procesy gnilne pogarszające jakość żywności
-wywołują choroby