Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:33:04+01:00
Modyfikacje korzeni:
-korzenie spichrzowe - wytwarza je np. burak. Sa one swoistym magazynem substancji pokarmowych, przechowywanych w czasie zimy.
-korzenie podporowe i oddechowe - podporowe występują np. u cypryśnika. Zabezpieczają przed utrata rónowagi w grząskim gruncie. Oddechowe zapewniają one dostęp powietrza do systemów korzeniowych zalanych wodą.
-Ssawki - występuja np. u jemiole. Wchłaniają wode i sole mineralne z zwiazek przewodzących żywiciela.
-Korzenie powietrzne - Np. u storczyka. pochłaniaja wode z otoczenia w postaci pary lub deszczu.
-korzenie czepne - np. u bluszcza. służa do przymocowywania sie do gałęzi, pni drzew, skał, murów itd.
8 3 8
2009-11-18T20:40:48+01:00
-Korzenie spichrzowe,(np burak ,marchew,rzodkiewka)
-Ssawki,(jemioła)
-Korzenie powietrzne ,(storczyk)
-Korzenie podporowe i oddechowe(cypryśnik błotny,przypominają martwe pieńki)
- Korzenie czepne(bluszcz)
4 4 4