Koń biega po padoku na lonży o długość 4m. Przyjmij π=22/7
a) Jaką frogę pokonał ten koń, jezeli przebiegł 5 okrążeń?
b) Ile okrążeń powinien przebiec koń, aby dystans, jaki pokona, był większy niż 10 km?
Teraz mamy π. wyniki : a) 40π w przybliżeniu 125,7 m
b) 398 okrążęń POMOCY!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:13:36+01:00
A) l=2πr= 2π × 4= 8π= 8 × 22/7= 8/1 × 22/7=176/7
5 × 176/7= 5/1× 176/7=880/7≈125,7
2009-11-18T19:19:34+01:00
R = 4m
π ≈ 22/7

a. 2πr = 2 × 22/7 × 4 = 25,15m
5 × 25,15 = 125,75 m

Odp. Koń pokonał drogę 125,75 m.

b. 10km = 10000m
10000: 25,15 = 397,6

Odp. Koń powinien przebiec 398 okrążeń.