1, W klasie Ia jest 30 uczniów w Ib - 28 uczniów a w Ic-32 uczniów.Na wycieczkę szkolną pijechało 40% uczniów klasy Ia, 25% uczniów klasy Ib oraz 37,5% uczniów Ic.Ilu uczniów klas Ia,Ib,Ic łącznie zostało w szkole?

2, Winogrona w sprzedaży hurtowej kosztowały 5,80 zł za 1kg.Sprzedawca do ceny hurtowej doliczał 50%zysku.Oblicz zysk ze sprzedaży 120 kg winogron,jeżeli 40kg sprzedano tylko z 25% zyskiem.

proszę to na dzisiaj proszę o obliczenia:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:22:09+01:00
30*0,4=12
28*0,25=5
32*0,375=12
30+28+32=90
12+12+5=29
90-29=61
w szkole zostało 61 uczniów

5,8*0,5=2,9
5,8*0,25=1,45
120-40=80
80*2,9=232
40*1,45=58
232+58=290zł
zysk wynosi 290zł
Źle rozwiązałaś powinno być 59 ;)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T16:22:36+01:00
1 a- 30 x 40/100 = 12 (pojechało z 1 a tylu uczniów)
1 b- 28 x 25/100 = 7
1 c- 32 x 37.5/100=12

30 + 28 + 32 = 90 ( tylu uczniów było w szkole)
12+12+7 =31 (tylu uczniów pojechało na wycieczkę)

90 - 31 =59
Odp. W szkole zostało 59 uczniów


Zad 2
6 4 6