Odpowiedzi

2009-11-18T16:22:06+01:00
P = 1/2 * d1 * d2
40 = 1/2 * 10 * d2
d2 = 8
Ob = 4 * pierwiastek z [(1/2 * d1)² + (1/2 * d2)²]
= 4 * pierwiastek z (25 + 16)
= 4 * pierwiastek z 41
= 4√41
2009-11-18T16:26:12+01:00
Pole rombu P=e×f/2
czyli jedna przektna wynosi 10 a pole 40 wiec podstawiamy do wzoru

40=e×10/2
mnozymy obie strony przez 2
80=10e
dzielimy przez 10 alby otrzymać e
80=10e/10
e=8

skoro e=8 a f= 10
bok romby obliczymi z pitagorasa:
e=8- a połowa e=4
f=10 wiec połowa =5
4²+5²=a²
16+25=a²
a²=41
a=√41

obwód rombu: 4a czyli 4×√41= 4√41
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:26:54+01:00
P = ½ × a × 5 × 4 = 10a = 40
10a = 40
a = 4

x² = 4² + 5²
x² = 41
x = √41

Obw = 4x = 4 √41

rys. w załączniku