Spotkania z fizyką kl1 str.79

zad1.Zamień jednostki
12 mm³=_____dm³
25m³=_____cm³
55dm³=_____m³
8dm³=_____cm³
2,5cm³=_____dm³
6 kg/m³=_____kg/dm³
56 kg/m³=_____g/dm³
45 kg/m³=_____g/dm³
52 kg/m³=_____kg/dm³

zad2.Opisz w jaki sposób wyznaczysz gęstość
a) ciała stałego
b)cieczy

zad3. Jaką gęstość ma ciało o masie 160 kg i objętości 2m³?
(wzór na gęstość m/v)

zad.4 Oblicz gęstość:
kulki:
r=12mm
π=3,1415
Vk=³/₄ × π × r³

Plasteliny:
m=11g
V=7ml
wzór: m/v

Wody:
m (w+n)=150g
m (n)=80g
m (w)=150g - 80g =70g
m (wody)=70g

(Te o wodzie jest chyba niewykonalne)
Proszę o dokładne obliczenia daję dużo punktów bo troche dużo jest tych zadań :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:34:13+01:00
Zad1.Zamień jednostki
12 mm³= 0.000012dm³
25m³=25000000cm³
55dm³=0.55m³
8dm³=800cm³
2,5cm³=0.0025dm³
6 kg/m³=600kg/dm³
56 kg/m³=560g/dm³
45 kg/m³=450g/dm³
52 kg/m³=0.052kg/dm³

zad2.Opisz w jaki sposób wyznaczysz gęstość
a) ciała stałego
b)cieczy

a) Wlewam pewną ilość wody do menzurki z podziałką, ważę ciało i wkładam do menzurki. Różnica poziomów cieczy w menzurce wyznacza objętość ciała stałego. Po tym wszystkim liczę gęstość ze wzoru: ρ=m/V
b) ważę menzurkę z podziałką, potem wlewam do niej wodę o pewnej objętości, po czym ważę menzurkę z wodą. Po wszystkim analogicznie korzystam z wzoru na gęstość: ρ=m/V

zad3. Jaką gęstość ma ciało o masie 160 kg i objętości 2m³?
(wzór na gęstość m/v)

m=160kg
V=2m³
ρ=160kg/2m³ = 80kg/m³

zad.4 Oblicz gęstość:
kulki:
r=12mm
π=3,1415
Vk=³/₄ × π × r³

Plasteliny:
m=11g
V=7ml (ml=cm³)
wzór: m/v

ρ=11g/7cm³=1 4/7 g/cm³ (=kg/m³)

Wody:
m (w+n)=150g
m (n)=80g
m (w)=150g - 80g =70g
m (wody)=70g

Jedno pytanie: jaką masę ma ta kulka w 4 zadaniu?
51 3 51
83,92 kg
A można prosić o obliczenia do zadania 1.? 
2009-11-18T16:40:18+01:00
Spotkania z fizyką kl1 str.79

zad1.Zamień jednostki
12 mm³=0,000012dm³
25m³=25000000cm³
55dm³=0,055m³
8dm³=8000cm³
2,5cm³=0,0025dm³
6 kg/m³=0,006kg/dm³
56 kg/m³=56g/dm³
45 kg/m³=45g/dm³
52 kg/m³=0,052kg/dm³

zad2.Opisz w jaki sposób wyznaczysz gęstość
a) ciała stałego-do cylindra miarowego wlać wodę i odczytać poziom wody, następnie zanurzyć ciało i zanotować poziom wody, na koniec odjąć różnicę poziomu wody, a ta różnica będzie jednocześnie wynikiem gęstości ciała stałego(a jeżeli jest to np. sześcian to bok podnieść do potęgi 3)
b)cieczy-wlać do cylindra miarowego ciecz i odczytać poziom wody, to będzie jej gęstość.

zad3. Jaką gęstość ma ciało o masie 160 kg i objętości 2m³?
(wzór na gęstość m/v)
m=160kg
V=2m3(3=sześcienne)
ro=m/V=160kg/2m3=80kg/m3

Przykro mi ale 4 zad. nie miałam:( Pozdrawiam



28 3 28
A można prosić o obliczenia do zadania 1.?