Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:18:38+01:00
2009-11-18T16:19:33+01:00
2009-11-18T16:21:17+01:00
*theatron - początkowo oznaczał "widownię", czyli miejsce zajmowane przez widzów. Stosunkowo późno zaczęto używać tego słowa na określenie całej grupy budowli związanych z wystawianiem sztuk teatralnych.

*orchestra - określa miejsce do tańca. Początkowo przedstawienia dytyrambów i tragedii odbywały się przypuszczalnie na orchestrze ulokowanej pośrodku agory (placu targowego), gdzie Sokrates m.in. kupił książkę. Ponieważ nie zachowały się żadne świadectwa archeologiczne proponowano różne lokacje. Najprawdopodobniej orchestra znajdowała się nieco na północ od Odeonu Agryppy, zadaszonej sali koncertowej wzniesionej w I w. p.n.e. W ten sposób można było wykorzystać naturalne pochylenie agory, umieszczając widownię wyżej, po stronie południowej.

*skene - Oznaczała początkowo budynek służący jako garderoba, znajdujący się za orchestrą. Później zaczęto tego wyrazu używać również na określenie miejsca dla występów aktorskich i dekoracji scenicznych (stąd właśnie wywodzi się nasza scena).
105 4 105