Uzupełnij związki frazeologiczne wyrazami wybranymi spośród podanych, użytymi w odpowiedniej formie. Nstępnie ułóż z tych słów krzyżówkę. Wybierz w nich litery. które utworzą hasło - pojęcie lub wyrażenie związane z rycerstwem.

ostroga, kruszyć, przyłbica, szranki, rękawica, pomieszać, ostrogi, wysadzić

Podjąć..... - przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi..... - przynaglić konia do biegu.
Stanąć w ....- stanąć do walki, współzawodnictwa.
.....kopie o coś - walczyć lub spierać się o coś.
.....kogoś z siodła - pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć ...... w czymś - zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
......komuś szyjki - przeszkodzić komuś w wykonaniu zadania.
Wystąpić z podniesioną.......- przedstawić swoje stanowisko otwarcie, bez lęku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:19:47+01:00
Podjąć RĘKAWICE.-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi OSTROGĘ -przynaglić konia do biegu.
Stanąć w SZRANKI-stanąć do walki,współzawodnictwa.
KRUSZYĆ kopie o coś-walczyć lub spierać się o coś.
WYSADZIĆ kogoś z siodła-pozbawić kogoś stanowiska.
Zdobyć OSTROGI w czymś-zdobyć doświadczenie w danej dziedzinie.
POMIESZAĆ komuś szyki-przeszkodzić komuś w wykonaniu zadania.
Wystąpić z podniesioną PRZYŁBICĄ-przedstawić swoje stanowisko otwarcie,bez lęku.
9 4 9
2009-11-18T16:31:03+01:00
Ściągnąć kogos z siodła. Wystąpić z podniesiona głową. Zdobyć uprawnienia. Stanąć oko w oko dać koniowi chleba epoka
4 2 4