Na mapie w sklai 1:40000 powierzchnia parku A wynosi 73cm2 a powierzchnia parku B 37cm2,odległość między parkami 25cm. Oblicz powierzchnię kazdego parku, powierzchnię łączną obu parków i odległości między nimi w rzeczywistości.

Proszę również o rozwiązanie zadania co i jak pokolei, nie tylko sam wynik :)

2

Odpowiedzi

2009-11-18T17:53:33+01:00
Powierzchnia parku A = 73cm2
powierzchnia parku B= 37cm2

powierzchnia łączna parku to 73+37 =110cm2

skala
1:40000 czyli,
1cm= 0,4 km
25cm - x
x= 25cm *0,4km /1cm cm sie skracają
x=10 km
odp rzeczywista odległość
miedzy parkami wynosi 10 km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T19:16:44+01:00
1:40 000 a więc 1cm na mapie równa się 0,4km w rzeczywistosci
ODLEGŁOŚĆ MIĘDZY PARKAMI
25*0,4=10km
POWIERZCHNIA PARKÓW:
Z powierzchnią weź sobie w ten sposób:
73cm²=73cm*1cm
a więc
73*0,4=29,2
1*0,4=0,4
29,2km*0,4km=11,68km²

37cm²=37cm*1cm
a więc
37*0,4=14,8
1*0,4=0,4
14,8km*0,4km=5,92km²

A PARKI RAZEM TO:
11,68cm²+5,92cm²=17,6cm²