Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienie wyszedł jeden tata z dwójką 4- letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niz dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszlo do teatru.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:28:35+01:00
123-3=120 zostalo
120:4=30
30*3=90 dzieci
1*30=30 dorosłych
90+2=92 tyle dzieci przyszło do teatru
30+1=31 tyle dorosłych przyszło do teatru
liczbę 123 dzielimy na cztery i wychodzi 30 a 30*3 wychodzi 90 czyli tyle dzieci i zostaje 30 czyli tyle dorosłych a 90 jest 3* większe niz 30 było90 dzieci a wyszły dwie czyli razem 92 a było trzydziestu a wyszedł jeden tata czyli 31
2009-11-18T16:30:22+01:00
{d+m=123
{m-2=3(d-1)

{d+m=123 |×(-1)
{m-2=3d-3

{-m-d=-123
{-3d+m=-1
-4d=-124
d= 31

31+m=123
m=123-31=92