Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:26:03+01:00

- Gazy przyjmują kształt naczynia, w którym się znajdują.
- Łatwo zmieniają objętość, tzn. są ściśliwe i rozprężliwe.
- Samorzutnie wypełniają całą dostępną im przestrzeń.
- Są złymi przewodnikami ciepła i prądu elektrycznego
- Wywierają nacisk na ciała, które się w nich znajdują.
2 4 2
2009-11-18T16:28:47+01:00
- Są niewidoczne gołym okiem
- Bezbarwne i bezwonne
- Występują w stanie lotnym (jak to gazy)
- Przyjmują kształt naczynia w którym się znajdują, tak jak woda bo nieposiadaja swojego.
- nie przewodza prądu elektrycznego i ciepła.

Przykłady:
tlen, wodór, azot, hel.