Odpowiedzi

2009-11-18T16:32:08+01:00
Ja bym to tak zrobiła
8% * 250g
----------- = 200g/10 = 20g
100%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:39:55+01:00
Stężenie procentowe Cp=8%
Masa roztworu mr=250g
masa substancji ms=? (czyli nasz "x")

Jeśli Cp= 8% oznacza to, że w 100g roztworu znajduje się 8g substancji. Teraz chcemy obliczyć ile gramów substancji znajduje się w 250g roztworu.
Wiec układamy proporcje:
8g -- 100g
x -- 250g
Mnożymy na "krzyż".
x= 20g

Odp. W tym roztworze znajduje się 20 gram czystego kwasu .
1 5 1