Odpowiedzi

2009-11-18T16:42:15+01:00
X:y=4/3
x-y=23

x:y=4/3
x=23+y

(23+y):y=4/3
x=23+y

23/y+1=4/3|*y
x=23+y

23+1=4/3y
x=23+y

4/3y=23|*4/3
x=23+y

y=69/4
x=23+y

y=17 1/4
x=23+13 1/4

y=17 1/4
x=36 1/4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:42:50+01:00
1 liczba: x
2 liczba: y
x/y = 4/3
i
x-y=23
#########
3x=4y |:3
x=4y/3
podstawiamy...
4y/3-y=23
4/3*y-y=23
y(4/3-1)=23
y*1/3=23 |*3
y=69
#########
x-y=23
x-69=23
x=92
tak więc:
x=92
y=69