Odpowiedzi

2009-11-18T16:40:18+01:00
Skraplanie powietrza to przejście wszystkich związków z powietrza (tlen, azot, para wodna, argon itd.) ze stanu gazowego w ciekły. To właśnie skraplanie. Przemiana ze stanu gazowego w ciekły.
3 2 3
2009-11-18T16:40:39+01:00
Ja też mam to zadanie i myślę, że to polega na poddaniu powietrza(jego składników) działaniu bardzo niskich temperatur, ponieważ np. tlen skrapla się w temp. -183 C, a azot w -196 C.

Jeżeli pomogłam to się cieszę :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:41:07+01:00
Zjawisko zmiany stany skupienia, przejście substancji z fazy gazowej na fazę ciekłą. Skraplanie może zachodzić przy odpowiednim ciśnieniu i w temperaturze niższej od temperatury krytycznej.
2 3 2