Odpowiedzi

2009-11-18T16:43:26+01:00
360' - 24h
37,5' - x
x=37,5*24/360=2,5h


360' - 24h
112,5' - x
x=112,5*24/360=7,5h
1 5 1
2009-11-18T16:44:29+01:00
360-24h
37,5-x
900-360x
x=3,5h (3h 30 min)


360-24h
112,5-x
2700-360x
x=7,5h (7h 30 min)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:47:51+01:00
360/24 = 15 czyli w godzinę ziemia obraca się o 15 stponi.
O 37,5 stponia obróci się w 2,5 godziny.
O 112,5 stopnia obróci się w 7,5 godziny.

można też:
360 stopni - 24 godziny
37,5 stopnia - x godzin
więc: (37,5*24) / 360 = 900 / 360 = 2,5 godz.

360 - 24
112,5 - x
więc: (24*112,5) / 360 = 2700 / 360 = 7,5 godz.
4 4 4