Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:08:04+01:00
Ale o jaką ścianę wschodnią chodzi bo ja tylko to znalazłam
Ściana Wschodnia, Strona Wschodnia, Wschodnia Ściana Marszałkowska – określenie zabudowy wschodniej strony ulicy Marszałkowskiej w Warszawie, pomiędzy Alejami Jerozolimskimi i ulicą Świętokrzyską.

Opis;
Ściana Wschodnia składa się z 23 budynków o łącznej kubaturze 680 000 m3 i zawierający pionierskie w owym czasie budynki wysokościowe i pasaż dla pieszych. Znalazły sie tu 4 domy towarowe: "Wars", "Sawa", "Junior" (Domy Towarowe "Centrum") i "Sezam" (Spółdzielczy Dom Handlowy) oraz trzy punktowce mieszkalne (ukończone w 1969). Na tyłach DT "Centrum" powstał Pasaż Śródmiejski (obecnie Pasaż Stefana Wiecheckiego "Wiecha") – kameralny, pieszy ciąg komunikacyjny. Z tyłu zabudowę uzupełniają niższe budynki mieszkalne.
2009-11-18T17:38:36+01:00
Ściana Wschodnia, Strona Wschodnia, Wschodnia Ściana Marszałkowska – określenie zabudowy wschodniej strony ulicy Marszałkowskiej w Warszawie, pomiędzy Alejami Jerozolimskimi i ulicą Świętokrzyską.



Ściana Wschodnia składa się z 23 budynków o łącznej kubaturze 680 000 m3 i zawierający pionierskie w owym czasie budynki wysokościowe i pasaż dla pieszych. Znalazły sie tu 4 domy towarowe: "Wars", "Sawa", "Junior" (Domy Towarowe "Centrum") i "Sezam" (Spółdzielczy Dom Handlowy) oraz trzy punktowce mieszkalne (ukończone w 1969). Na tyłach DT "Centrum" powstał Pasaż Śródmiejski (obecnie Pasaż Stefana Wiecheckiego "Wiecha") – kameralny, pieszy ciąg komunikacyjny. Z tyłu zabudowę uzupełniają niższe budynki mieszkalne.