Sam nie wiem co to za praca domowa, bo pani podawała ją na przerwie i trochę nabazgrałem, a ostatnio WoSZ mieliśmy strasznie dawno, więc nie pamiętam ;D O to co zanotowałem:

Porządek dorycki charakteryzuję się...
Żłobkowanie ?

Proszę o pomoc w tej pracy domowej ;PP

2

Odpowiedzi

2009-11-18T17:04:37+01:00
Styl (Porządek) Dorycki Charakteryzuje się surowymi budowlami , ciężkie , bloki układane bez zaprawy . Kolumny nie posiadają bazy , która występuje z stylu Jońskim i Korynckim . Kapitel mało ozdobny.Przykład budowli Doryckiej Partenon w Atenach.

Żłobkowanie-pionowe , wklęsłe rowki na trzonach kolumn , może obejmować całą kolumnę , bądź jej górną cześć , dzięki nim kolumna nabiera lekkości i smukłości .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:18:28+01:00
Porządek dorycki - styl starozytnej architektury; monumentalizm, ciezkie proporcje, kolumna nie posiada bazy i jest bardzo prosta.

Żłobkowanie - pionowe rowki, wklesle, umiejscowione na trzonach kolumn; moze byc na calej kolumnie lub tylko na jej gorze.
2 3 2