Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T16:58:52+01:00
Średnica 180 cm
promień - 180:2=90 cm
obwód koła 2pir
obwód - 2*3,14*90=565,2 cm2
4*140=560 cm

565,5 cm2 >560 cm
4 chlopców nie zdoła objąć tego drzewa.
1 5 1
2009-11-18T17:00:13+01:00
140 cm- rozpiętość ramion jednego chłopca
140 cm × 4= 560 cm - rozpiętość ramion 4 chłopców
d=180 cm (średnica)
l=π × d
l=π × 180 cm
l= 565, 2π
565,2>560

odp.: nie zdołają objąć pnia drzewa
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T17:08:23+01:00
Obliczamy rozpiętość ramion wszystkich chłopców: 4*140 cm=560 cm

Obliczamy ile wynosi pień drzewa: l=πd
l=3,14*180=565,2 cm

Chłopcy nie zdołają objąć pnia drzewa.