Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:01:43+01:00

Obwód jednej serwetki : 30x2 + 20x2= 60+40= 100 cm
są cztery serwetki więc 100x4= 400 cm( tyle koronki)
400: 15= 26,6666 ( tyle boków kwadratu mozna obszyć tą samą ilością koronki)
W zaokrągleniu jest to 26, kwadrat ma 4 boki, więc 26:4= 6,5
Odp: Można obszyć 6 serwetek w kształcie kwadratu
2009-11-18T17:04:32+01:00
30*20=600
600*4=2400
15*15=225
2400:225=10
odp.
Tą samą ilościa koronki można obszyć 10 serwetek w kształcie kwadratu
2009-11-18T17:04:36+01:00
L - długość wykorzystanej koronki
a,b - wymiary serwetek
L = 4*(2a+2b)
L = 4*(2*30+2*20) = 4*100 = 400cm
Obwód jednego kwadratu wynosi:
O = 4c = 4*15 = 60cm
1 kwadratowa serwetka - 60cm koronki
x serwetek - 400cm koronki
60x = 400
x = 40/6 = 20/3 = 6 2/3
Odp. Można wyszyć 6 całych serwetek kwadratowych oraz dwie trzecie (2/3) siódmej serwetki.