Odpowiedzi

2009-11-18T17:07:39+01:00
1 lipca 1569 Polska Z Litwą miały wspólnym monarchą, herbem, sejmem, walutą, polityką zagraniczną i obronną – zachowano odrębny skarb, urzędy, wojsko i sądownictwo.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:53:02+01:00
Unia lubelska została podpisana w 1569 miedzy Polską i Litwą w Lublinie powslalo państwo-Rzeczpospolita obojga narodow ze .Zygmunt August zmusil niechetnychmagnatow litewskich do zawiazania unii poprzez odlaczenia od litwy i przylączenia do korony Podlasia, Wołynia, i Kijowszczyzny. Wspolne bylo:
*moneta
*sejm
*senat
*wladce
*polityka zagraniczny
osobne:
*wojsko
*skarb
*sadownictwo
3 2 3