Oblicz ułamki:


1 6
----- + ----- = ?
8 9




3 9
---- + ---- = ?
5 7



Oblicz:

a) 1,16 : 0,4 : 0,1 = ............................................
b) 22,8 : 1,6 : 0,5 = ............................................
c) 124,2 x 0,1 : 1,8 = .............................................
d) 649,8 : 0,38 x 0,2 = ..............................................

x - razy (mnożenie)

UŁAMKI DZIESIĘTNE . na górze .xd

2

Odpowiedzi

2009-11-18T17:12:07+01:00
O co tu chodzi
1 6
----- + ----- = ?
8 9




3 9
---- + ---- = ?
5 7


a) =2,9:0,1=29
b) =14,25:0,5=28,5
c) =12,42:1,8=6,9
d) =1710x0,2=342
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:23:56+01:00
Pewności niemam ale czy tu chodzi o coś takiego:
1 6
----- + ----- = ?
8 9

16/89≈0,18
a więc: 16/89+x/x=0,18+x/x

3 9
---- + ---- = ?
5 7

39/57≈0,68
39/57+x/x=0,68+x/x
a) 1,16 : 0,4 : 0,1=2,9:0,1=29
b) 22,8 : 1,6 : 0,5=14,25:0,5=28,5
c)124,2 x 0,1 : 1,8 =12,42:1,8=6,9
d) 649,8 : 0,38 x 0,2 =1710x0,2=342

^mam nadzieję, że pomogę :)