Odpowiedzi

2009-11-18T17:12:25+01:00
Tort Czarny Las ( Schwarzwaldzki )

Składniki:
Składniki do masy I i II:
- 1 litr śmietany 32% (łowicka!)
- 3 tabliczki gorzkiej czekolady Wedel lub Goplana
- 3 łyżeczki kakao
- 2 łyżeczki żelatyny
- szklanka cukru pudru
- wiśnie w spirytusie (ok. 20-30 sztuk)
- 4 łyżki kakao deco moreno


Składniki do ciasta:
- 4 jajka
- pół szklanki mąki tortowej
- pół szklanki cukru
- łyżeczka prozku do pieczenia
- 2 łyżeczki kakao

Jak przyrządzić?
Masa I
Pół litra śmietany ochłodzić, 3 czekolady rozpuścić w "kąpieli wodnej", 1 łyżeczkę żelatyny rozpuścić w 2 łyżkach gorącej wody. Śmietanę ubić dodając pod koniec ubijania pół szklanki cukru, ostudzoną czekoladę (płynną!), żelatynę, kakao deco moreno i mały kieliszek spirytusu spod wiśni. Dodać również wiśnie.

Masa II
Pół litra śmietany ochłodzonej ubić dodając cukier i łyżeczkę żelatyny.

Ciasto
W tortownicy o średnicy 25cm upiec biszkopt (na spodzie musi być papier do wypieków). Jajka rozdzielić na żółtka i białka. Białka ubić na sztywną pianę a pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier, żółtka, mąkę, proszek i kakao. Piec w temperaturze 200 stopni ok. 15 minut.

Ostudzone ciasto przekroić na dwie płaskie części. Spód tortu nasączyć spirytusem a na to wyłożyć czekoladową masę. Przykryć drugą częścią ciasta i nasączyć spirytusem. Na wierzch dać ubitą śmietanę. Udekorować wiśniami lub startą czekoladą. Przechowywać w lodówce. Przed położeniem drugiej masy włożyć tortownicę z pierwszą masą do lodówki!
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:36:05+01:00
Fale Dunaju

Składniki
Ciasto:
25 dag margaryny
4 jajka
1 szklanka cukru pudru
cukier waniliowy
2 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
2 łyżki mleka
Masa budyniowa:
20 dag masła
budyń śmietankowy
½ litra mleka
Ponadto:
ok. 80 dag jabłek
Do dekoracji:
kolorowe cukierki