Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kreo
  • Początkujący
2009-11-18T17:33:11+01:00
Morze otwarte jest połączone bezpośrednio z oceanem lub oddzielone podmorskim progiem

morze śródziemne: otoczone lądami, w których wymiana wód z oceanem następuje przez wąskie cieśniny

morze przybrzeżne: oddzielone od oceanu przez wyspy lub półwyspy

śródziemne- Bałtyckie, Czerwone, Śródziemne, Czarne, Wewnętrzne Morze Japońskie, Kaspijskie,

otwarte: Arabskie, Północne, Koralowe, Tasmana, Barentsa, Weddella, Norweskie

przybrzeżne: Południowochińskie, Karaibskie, Jawajskie, Celebes, Japońskie, Żółte,Wschodniosyberyjskie,

1 1 1
2009-11-18T17:34:49+01:00
Morze otwarte: to morze mające szerokie połączenie z oceanem
przykłady:
-M.Arabskie
-M.Norweskie
-M Północne
-M.Baffina
-M.Tasmana
-Morze Koralowe
-M.Karskie
-M. wschodniosyberyjskie

Morze przybrzezne: to oddzielone od oceanu przez wyspy lub półwyspy
-Morze Karskie
-Morze Japońskie,
-Morze Południowochińskie
-Morze Beninga
-Morze Ochockie
-Morze Karaibskie
-Morze Celebes

prosze bardzo ;)
1 1 1