A) Określ, skąd i w jakim charakterze na kontynenty amerykańskie dostarli przedstawiciele poszczególnych ras.

rasa biała:....................................................................................

Rasa Czarna:.................................................................................

Rasa Żółta: ..........................................................................

///////////////////
Prównując mapę ogólnogeograficzną z mapą rozmieszczenia ludności w Ameryce, posegreguj podane niżej obszary na te o dużej lub małej gęstości zaludnienia.

Grenlandia, Patagonia, rejon Wielkich Jezior ,Nizina Amazonki
wybrzeża Ocena Atlantyckiego , Andy, Kordyliery , pólnocna Kanada

obszary o małej gęstości zaludnienia:..........................................

Obszary o dużej gęstości zaludnienia:.....................................


b)

Wymień przynajmniej po dwa czynniki które decydują o tym że jest to obszar atrakcyjny lub mało atrakcyjny dla osiedlania się ludności

OBSZAR ATRKCYJNY DLA OSIEDLANIA SIE LUDNOŚCI:............................


Obszar mało atrakcyjny dla osiedlania się ludności..............................

3

Odpowiedzi

2009-11-18T17:26:30+01:00
Rasa biała: wyprawy kolonizacyjne m.in. Wikingów, Portugalczyków, Hiszpanów, Włochów, Holendrów i innych
Rasa Czarna: niewolnicy zakupieni od arabów bądź pojmani w Afryce
Rasa Żółta: ludzie którzy przedostali się przez cieśninę Beringa podczas zlodowacenia bądź
chińskie wyprawy kolonizacyjne w 12 wieku

obszary o małej gęstości zaludnienia:Grenlandia, Nizina Amazonki,
północna Kanada, Andy

Obszary o dużej gęstości zaludnienia:rejon Wielkich Jezior, wybrzeża Ocena Atlantyckiego, Kordyliery, Patagonia


OBSZAR ATRAKCYJNY DLA OSIEDLANIA SIE LUDNOŚCI:
Łagodny klimat
dostęp do wody
bliskość morza/oceanu
mała wysokość nad poziom morza
Obszar mało atrakcyjny dla osiedlania się ludności
Surowy klimat
słabe gleby
niedobór wody
duża wysokość nad poziom morza
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:35:10+01:00
Rasa biała : W Charakterze zdobycia nowej ziemi .
rasa czarna : Jako niewolnicy . [do tak zwanej pracy]
rasa żółta : poszukiwali nowych terenów . tak samo jak rasa biała .

a)
obszary o małej gęstości zaludnienia :Grenlandia , północna Kanada , Andy , Kordyliery.
obszary o dużej gęstości zaludnienia :rejon wielkich jezior ,
wybrzeża oceanu atlantyckiego , Patagonia ,Nizina Amazonki.

b)
OBSZAR ATRAKCYJNY DLA OSIEDLANIA SIĘ LUDNOŚCI:żyzna gleby do uprawy roślin , możliwość szybkiego znalezienia pracy .
Obszar mało atrakcyjny dla osiedlania się ludności:mało żyzne gleby , zimno lub za bardzo ciepło [ pustynie ] , mała możliwośc znalezienia pracy .
5 4 5
2009-11-18T17:36:20+01:00
Rasa biała dostała się tam podczas kolonizacji .
Hiszpanie zaczeli kolonizować Amerykę podczas gdy Kolumb ją odkrył.

Rasa czarna dostała się tam w związku z niewolnictwem.

b)obszary atrakcyjne to takie które dają możlwoc szybkiego zarobku, mozliwosc poznania nowej kultury i nowych ludzi

nieatrakyjne to takie ktore nie dja mozliwosci rozwoju.
5 2 5