Odpowiedzi

2009-11-18T17:22:29+01:00
2009-11-18T17:25:05+01:00
Ostracyzm w Atenach był to tak zwany sąd skorupkowy, wprowadzony był przez Klejstenesa. Polegal na tym ,ze glosowana na glinianych skorupkach, wypisywano tam osoby, ktore nalezy wydalic z Aten . Do rozwoju demokratycznego przyczynili się Perykles oraz Solon, o ile się nie myle
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:25:24+01:00
Ostracyzm był to sąd skorupkowy. Jego nazwa pochodzi od ostraków - glinianych tabliczek. Sąd skorupkowy miał na celu zapobieganie powrotowi tyrani. W związku z tym uczestnicy zgromadzenia wypisywali na glinianych tabliczkach imiona osób stanowiących potencjalne zagrożenie dla państwa. Ten, którego wypisało nie mniej niż 6 tys. obywateli musiał opuścić kraj na 10 lat ale nie tracił majątku i praw obywatelskich.
Klejstones, Monteskiusz
7 4 7