Zadanie 1
W czasie pobytu w Londynie kupiłaś odtwarzacz CD po promocyjnej cenie. Po kilku dniach odtwarzacz przestał działac. Postanowiłaś napisać list do menadżera sklepu:
-określ cel listu i okoliczności zakupu
-określ jak długo działał i co się z nim stało
-zapewnij ze efekt nie powstał z twojej winy i nie próbowałaś go naprawiać
-sprecyzuj jakiej rekompensaty oczekujesz i wyraź nadzieje na szybkie rozwiązanie sprawy

Zadanie 2
Twój znajomy z Anglii chciałby kupić dobry słownik angielsko-polski w prezencie dla swojej dziewczyny
-poinformuj go gdzie można tanio kupić tego typu książki
-poradź mu również sprawdzenie oferty różnych księgarń w internecie
-zapewnij że może liczyć na twoją pomoc

Zadanie 3
Przed wyjazdem ze Szkocji chcesz kupić pamiątkę dla kolegi/ koleżanki z polski radzisz się swojego szkockiego znajomego:
-zapytaj o typowe szkockie pamiątki
-powiedz który z podanych pomysłów podoba ci się najbardziej
-zapytaj o najlepsze miejsce na tego typu zakupy

Pomóżcie zadanie na jutro:/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T17:19:52+01:00
1.
Dear Sir or Madam,
I am writing to complain about a CD player, which I bought in your shop one month ago.
I have used this CD player for 3 days . Now, this product stopped working I can not understand how such a player of good mark is simply damaged. I do not know what has happened.
I must assure you that I am not to blame for what happened. I must assure you that I have not been trying to fix it.
I am strong dissatisfied with the product, so I damand a full refund or if is possible I hope you will send me new Cd player. I hope you will give this matter your immediate attention.
I look forward to hearing from you in the hear future.

Yours faithfully,
XYZ
2.
2009-11-18T17:46:21+01:00
Zadanie 1
Dzień Dobry. Kilka dni temu kupiłam w waszym sklepie po promocyjnej cenie. Po kilku dniach użytkowania przestał działać. Nie wiem dlaczego. Ten efekt nie powstał z mojej winy, nie próbowałam go naprawiać. proszę szybko o wyjaśnienie tej sprawy. Jeśli nie da rady go naprawić proszę o zwrot pieniędzy jakie dałam za ten zakup, lub nowe urządzenie.

Good morning. A few days ago I bought in your store at a promotional price. After several days of use no longer work. I do not know why. This effect was not my fault, not tried to fix it. Please quickly to clarify this matter. If the council can not fix it, please refund the money they gave for the purchase, or a new device.

Zadanie 2

Hej. Książkę tego typu jaką szukasz można kupić w pobliskiej księgarni na ulicy Wesołej. Nie jest droga i będzie twojej dziewczynie idealnie pasował. Będzie zachwycona. Możesz też sprawdzić oferty w internecie. Jeśli masz jakieś pytania jestem zawsze gotowa ci pomóc. Do widzenia.

Hey. This type of book that you are looking for can be purchased at the bookstore on the street nearby Merry. It is not the way and your girl will be perfect fit. Will be delighted. You can also check the deals on the web. If you have any questions I am always ready to help you. Goodbye.

Zadanie 3

Dzień Dobry. Mam taką sprawę. Szukam prezentu dla mojej znajomej z mojego kraju Polski. Jakie są typowe pamiątki Szkockie? Gdzie najlepiej wybrać się na zakupy tego typu?

Good morning. I have a case. Looking for a gift for my friend from my country Polish. What are the typical Scottish souvenirs? The best places to go shopping this kind?