Odpowiedzi

2009-05-12T17:02:23+02:00
Krawędź podstawy- 6
Krawędź boczna- 2×6=12
Graniastosłup ośmiokątny prawidłowy ma 16 równych krawędzi podstaw 8 równych krawędzi bocznych więc:
Krawędzie podstaw 16×6=96
Krawędzie boczne 8×12=96
Wszystkie krawędzie 96+96=192
5 3 5
2009-05-12T17:03:47+02:00
(a - krawędź podstawy, H - krawędź boczna)

a = 6
H = 12
2 x 8 x 6 + 8 x 12 = 192
1 3 1
2009-05-12T17:11:05+02:00
Krawedzie podstawy =16 czyli suma krawedzi podstawy 16*6=96
Krawedzie boczne =8 czyli suma krawedzi bocznych 8*12=96

suma krawedzi=96+96=192cm
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-13T19:45:19+02:00
A - 6
b - 6 × 2 = 12

6 × 8 = 48 ( Suma wszystkich krawędzi bocznych jednej podstawy)
48 × 2 = 96cm (Dwie podstawy)
8 × 12 = 96cm (Wszystkie długości)
96 + 96 = 192cm (Suma wszystkich krawędzi)
4 4 4