Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:32:20+01:00
Odyseusz, po trwającej 10 lat wojnie z Troją wracał do domu, czyli do Itaki.
Po drodze spotkało go:
1. sztorm, rozbity statek, naprawa na małej wyspie,
2. wyspa cyklopa Polifena
3. wyspa króla wiatrów- Eocha, podarunek- worek z wiatrami,
4. 9 dni i nocy podróży,
5. załoga otwiera worek z wiatrami gdy Odyseusz śpi,
6. Wyspa Kirke, władczyni zakochana w Odyseuszu,
7. Wyspa Terezjasza i jego pomoc,
8. Syreny, Odyseusz przywiązany do masztu, bo chciał śpiew usłyszeć, załoga zatkane uszy woskiem,
9. Rafy koralowe i skały między wybrzeżami Itaki a Sycyli,
10. wyspa boga słońca,
11. sztorm, rozbity statek,
12. wyspa nimf, nowy statek w prezencie,
13Itaka, spotkanie z żoną
2 5 2
2009-11-18T17:32:56+01:00
Odyseusz uwolniwszy się od Kalipso, kontynuował podróż do domu.Płynął morzem. Drogowskazami były dla niego gwiazdy. Dryfował bez rezultatu przez siedemnaście dni.Osiemnastego dnia na horyzoncie ujrzał ziemię Feaków. Na jego nieszczęście zauważył go Posejdon. W gniewie rozpętał sztorm, Odyseusz był przerażony. Burza nabierała na sile. Porwała Odyseuszowi tratwę, a jego zatopiła w morskiej toni. Heros nie poddał się. zmęczony, dotarł do tratwy i płynął dalej. Spostrzegła go boska Leukota. Poradziła mu, aby porzucił wszystko i płynął o własnych siłach. Dała mu boską namiotkę, która miała go chronć przed niebezpieczeństwem. Heros, choć nieufny skorzystałz pomocy bogini. Posejdon nie mógł już mu zaszkodzić. Wrócił do swojej siedziby. Atena pomogła Odysowi. Uciszyła wiatry i wygładziła mu morze. Jeszcze dwa dni i dwie noce błąkał się po morzu. Trzeciego dnia ujrzał blisko ziemię. Popłynął do niej jak najszybciej, by wreszcie dotknąć stopą lądu.
1 5 1