Odpowiedzi

2009-11-18T17:31:46+01:00
Rozszerzyć ułamek to znaczy licznik i mianownik pomnożyć o tą samą liczbę
2/3 to żeby rozszerzyć licznik mnożymy razy 3 czyli 2x3=6
i mianownik też mnożymy razy 3 czyli 3x3=9
po rozszerzeniu ułamka 2/3 mamy 6/9
32 3 32
wydajemi sie te wytłumaczenie lepsze (y) :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:33:35+01:00
Na górze ułamka jest licznik, a na dole ułamka jest mianownik. Rozszerzyć ułamek to znaczy pomnożyć liczniik i mianownik przez taką samą liczbe np.jeśli mamy ułamek 2/3, a rozszerzenie musi być z mianownikiem 9 to rozszerzenie wygląda tak:
licznik mnożymy przez 3 czyli 2*3=6
mianownik mnożymy też przez 3 czyli 3*3=9
pozdro
46 4 46