"Kamienny chleb"

Na oknie bochen chleba leżał napoczęty,
Na liściu kapuścianym, pulchny i pęknięty.

Szedł drogą głodny. Staje. Prosi gospodyni:
"Dajcie mi kromkę, kromka ubytku nie czyni.

Jestem głodny, od wczoraj bez chleba i wody"
"A cóż to, czy chleb piekę dla czyjej wygody?

Nie dam wam, ani myślę dla was wstawać z ławy!-
Fuknęła gospodyni.-Poszedł, jaki żwawy!"

Za chwilę sama sobie chleb ukroić wstaje,
Ale nóż w chleb nie wchodzi, krajać się nie daje.

Na oknie zamiast chleba zwykły kamień leży,
Choć jeszcze wczoraj ciasto rozczyniała w dzieży.


ZD. Opowiedz swoimi słowami historię przedstawioną w wierszu "kamienny chleb". Użyj wyrazów określających i oceniających zachowanie postaci.

Proszę o 8-10 zdań Z tytułem "Kamienny chleb"

NA DZISIAJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
daje 40 pkt

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:41:08+01:00
Na oknie pewnego domu leżał świeżo upieczony chleb. Obok, drogą, przechodził głodny człowiek. Poprosił gospodynię, aby ukroiła mu jedną kromkę z tego chleba. Gospodyni nieuprzejmie odpowiedziała, że nie dla obcych piecze chleb i nie będzie wstawała bez potrzeby. Bez cienia litości i współczucia wygoniła go sprzed swojego domu, a po chwili wstała, żeby ukroić chleba dla siebie. Jednak nie było to możliwe... ponieważ bochenek zamienił się w kamień.
64 4 64
2009-11-18T17:46:53+01:00
W wierszu "kamienny chleb" przedstawiona jest obojetnosc ludzi na cudza krzywde i niedostatek . Opisane jest jak na oknie lezy swierzo upieczony chleb. Glodny i spragniony wedrownik podchodzi i prosi kobiete o kromke chleba a ta odmawia mu pozywienia. Tłumaczy ze nie chcialo jej sie wstac z ławy specjalnie dla niego. Po odejsciu mezczyzny gospodyni wstaje aby ukroic dla siebie chleb zas ten jest zamieniony w kamien. Kobieta dostaje nauczke za swa pyche i samolubnosc.
40 3 40