Instalacja elektryczna domu składa się z 10 jednakowych żarówek jest podłączona do sieci oświetleniowej .Jaki prąd płynie przez główny przewodnik jeżeli wszystkie lampy są połączone równolegle a przez każdą z nich płynie prąd o natężeniu 0,2 Ampera

2

Odpowiedzi

2009-11-18T17:31:15+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:36:33+01:00
I=I₁+I₂+I₃+I₄+I₅+I₆+I₇+I₈+I₉+I₁₀=I × 10
I=0,2×10=2 A

Odp:Przez główny przewodnik płynie prąd o natężeniu 2 Ampery.