Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:34:09+01:00
32:48:36 czyli stosunek ich wkładu wynosi 4 : 6 : 4,5
4+6+4,5=14,5
5800:14,5=400zł
Pierwszy: 4*400=1600zł
Drugi: 6*400=2400zł
Trzeci: 4,5*400=1800zł
2009-11-18T17:39:56+01:00
Musimy obliczyc w jakim stosunku maja sie wklady poszczegolnych wspolnikow wzgledem siebie.

32 000 : 4 000 = 8
36 000: 4 000 = 9
48 000 : 4 000= 12

8: 9: 12

8 + 9 + 12 = 29

5800 : 29 = 200zł

1 --> 8 * 200zł = 1600zł
2 --> 9* 200zł = 1800zł
3 --> 12 * 200zł = 2400zł
1 5 1
2009-11-18T17:41:50+01:00
32 000+48 000+36 000=116 000 tyle razem wnieśli do przedsięwzięcia
32000:116000x100=27,58% tyle procent udziału ma pierwszy
48000:116000x100=41,38% tyle procent udziału ma drugi
36000:116000x100=31,04 tyle procent udziału ma trzeci

27,58% z 58000=15 997zł po zaokrągleniu 16000 zł tyle zł zysku należy dać pierwszemu
41,38% z 58000=24 000zł tyle zł zysku należy dac grugiemu
31,04% z 58000=18003zł po zaokrągleniu 18000 tyle należy dać trzeciemu