Odpowiedzi

2009-11-18T17:56:04+01:00
Li2SO4 siarczan (VI) litu

1. 2 Li + H2SO4 ----> Li2SO4 + H2
2. Li2O + H2SO4 ----> Li2SO4 + H2O
3. Li2O + SO3 ----> Li2SO4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:57:59+01:00
Siarczan (VI) litu - Li₂SO₄

metal aktywny + kwas -> sól + wodór
2 Li + H₂SO₄ -> Li₂SO₄ + H₂

tlenek metalu + kwas -> sól + woda
Li₂O + H₂SO₄ -> Li₂SO₄ + H₂O

tlenek metalu + tlenek niemetalu -> sól tlenowa
Li₂O + SO₃ -> Li₂SO₄