Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:41:36+01:00
Właściwości ozonu:
- posiada własności aseptyczne i toksyczne
- ma większą gęstość od powietrza
- ma zapach powietrza po burzy
- w stanie wolnym
występuje w atmosferze, powstaje w górnych warstwach atmosfery pod wpływem promieniowania ultrafioletowego w wyniku
rozpadu cząsteczek O2 pod wpływem światła i dalszego łączenia się ich
- może występować w dwóch stanach elektronowych: trypletowym i singletowym

Zastosowania:
- wykorzystywany jest do wyjaławiania wody pitnej
- do oczyszczania powietrza np. w szpitalach
- utlenianie paliwa
rakietowego
- działanie bakteriobójcze

Myślę że się przyda :)
6 4 6
2009-11-18T17:41:58+01:00
Ozon jest niebieskim gazem, o większej gęstości od powietrza. Ma zapach powietrza po burzy (powstaje w temperaturze łuku elektrycznego podczas uderzeń piorunów).
Zastosowania
Wykorzystywany jest do wyjaławiania wody pitnej (ozonowanie), pomieszczeń (szczególnie w szpitalach: lampa ozonowa), utleniania paliwa rakietowego, a także jako reagent w ozonolizie.

4 3 4