Odpowiedzi

2009-11-18T17:48:47+01:00
Czasem pierwsze formy demokracji widzi się już w prehistorii - mówi się wtedy o demokracji plemiennej. Na terenie starożytnej Grecji pewne cechy demokracji plemiennej przejawiała kultura mykeńska.

Około roku 1000 p.n.e. na terenie dzisiejszej Grecji, po długich i zawziętych walkach, zaczęły formować się zręby przyszłych miast-państw (polis). Doszło do podziału Grecji na część dorycką (np. Sparta), achajską (Arkadia, Cypr) oraz jońską (Attyka, Jonia). Zamieszkiwana przez Etolów i Tesalów Grecja północna pozostała na uboczu głównych wydarzeń historii politycznej Greków. Plemiona doryckie charakteryzowały się większym konserwatyzmem i - szczególnie w przypadku Sparty - militaryzmem niż plemiona jońskie.

6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:14:54+01:00
D. ateńska:
-bezposrednia,
-tylko męzczyzni brali udzial w glosowaniach,

d.dzis:
-posrednia,
-wszyscy powyzej 18-ego roku zycia,

powstala w 462r.p.n.e. wtedy kolejna reforma ostatecznie pozbawila arystokracje jej uprzywilejowanej pozyji.
4 5 4