4.Postaw brakujace przecinki. Podkresl zdania nadrzędzne i zadaj pytanie o zdanie podrzędne. Narysuj wykresy zdań złożonych i nazwij je.

a) Przyszliśmy wcześniej żeby zająć dobre miesca.
b) Czytał powoli i wyraznie aby wszyscy dobrze zrozumieli tekst.
c)Ażeby znalezć się w pierwszej dziesiątce musieliśmy ćwiczyć przez wiele tygodni.
d) Włóż kalosze byś nie przemoczył nóg.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:51:08+01:00
A)
Przyszliśmy wcześniej,
(po co?) żeby zająć dobre miejsca.

b)
Czytał powoli i wyraźnie,
(po co?) aby wszyscy dobrze zrozumieli tekst.

c)
(po co?) Ażeby znaleźć się w pierwszej dziesiątce,
musieliśmy ćwiczyć przez wiele tygodni.

d)
Włóż kalosze,
(po co?) byś nie przemoczył nóg.

Wszystkie są "po co?", bo tak pasowało xd
12 2 12
2009-11-18T17:58:45+01:00
4.Podkresl zdania nadrzędzne i zadaj pytanie o zdanie podrzędne. Narysuj wykresy zdań złożonych i nazwij je.

a) Przyszliśmy wcześniej, żeby zająć
dobre miejsca.
Zd.nad.:Przyszliśmy wcześniej
Pytanie do zd.pod.: Po co?
zd.pod.złożone okolicznikowe celu
Wykres --:_

b) Czytał powoli i wyraźnie, aby wszyscy dobrze zrozumieli tekst.
Zd.nad.:Czytał powoli i wyraźnie
Pytanie do zd.pod.:Po co?
zd.pod.złożone okolicznikowe celu
Wykres --:_

c)Żeby znaleźć się w pierwszej dziesiątce, musieliśmy ćwiczyć przez wiele tygodni.
Zd.nad.:musieliśmy ćwiczyć przez wiele tygodni.
Pytanie do zd.pod.:Po co?
zd.pod.złożone okolicznikowe czasu
wykres _:--

d) Włóż kalosze, byś nie przemoczył nóg.
Zd.nad:Włóż kalosze
Pytanie do zd.pod.:Po co?
zd.pod.złożone okolicznikowe celu.
Wykres:
--:_

Myślę że rozumiesz o co mi chodzi w wykresach? jak nie to napisz mi na priv)
23 4 23
Pytanie do zd.pod.:Po co?
zd.pod.złożone okolicznikowe czasu
no to fajnie masz
2009-11-18T18:41:54+01:00