Odpowiedzi

2009-11-18T17:59:50+01:00
A) (x-4)²-3x>x(x-5)-8
x²-8x+16-3x>x²-5x-8
-6x>-24 | ÷(-6)
x<4
b) 1- x-3 < 2x
-3x<3-1
-3x<2 | ÷(-3)
x>⅔

Czyli ⅔<x<4

Odp. Szukanymi liczby to 1,2,3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:59:26+01:00
A) (x-4)²-3x > x(x-5)-8
x²-8x+16-3x>x²-5x-8
-8x+5x-3x>-8-16
-6x>-24
x<4

b) 1- x-3 < 2x
-x-2x<-1+3
-3x<2
x> -2/3

x∈(-⅔,4)

liczby naturalne spełniające warunek: 3, 2, 1