Witam wszystkich ; oto moje zadanie z matmy ;/... nie bardzo go umiem bo nie byłam wtedy na lekcji i nie wiem jak go zrobić ...... oto przykłady

a) 4x²+1-(2x+1)²
b) 2(3+6)² - 12b
c) a² + 4ac + 4c²
d) 9z² + 6yz + y²
e) x² - 10x + 25
f) 2x² - 2√2xy + y²

To całe zadanie ..... z góry dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:02:01+01:00
A)4x²+1-(2x+1)²=4x²+1-4x²-4x-1=-4x
b)2(3a+6)²-12b=2(9a²+36a+36)-12b=18a²+72a+72-12bsama dostawiłam a ,bo nic z liter nie było w nawiasie
c)a²+4ac+4c²=(a+2c)²
d)9z²+6yz+y²=(3z+y)²
e)x²-10x+25=(x-5)²
f)2x²-2√2xy+y²=(√2x-y)²
2009-11-18T18:02:46+01:00
  • enn
  • Początkujący
2009-11-18T18:05:56+01:00
A)= 4x²+1-(4x²+2x+1)= 4x²+1-4x²-2x-1= -2x
b)=2×9²-12b= 2×81-12b=162-12b=6(27-2b)
c)=(a+2c)²
d) =(3z+y)²
e)=(x-5)²
f)(√2x-y)²