1.Oblicz obwód trójkąta
a) równobocznego o boku długości 2,5 cm.
b) równoramiennego o podstawie długości 12,5 cm i ramieniu długości 7,3 cm.
c) o bokach długości 3,1 cm, 4 cm, 6,2 cm.

2.Ile wynosi długość boku trójkąta równobocznego, jeśli jego obwód jest równy 45 cm? (z obliczeniami ;/)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T17:57:13+01:00
1.
a) 3x2,5cm=7,5cm
b)12,5cm+(2x7,3cm)=12,5cm+14,6cm=27,1cm
c)3,1cm+4cm+6,2cm=13,3cm
2.
45cm:3=15cm(każdy bok)
18 3 18
2009-11-18T17:59:04+01:00
Ob=wszystkie dłuygości boków trrójkąta

zad1
a.2.5 cm*3=7.50 cm
b.7.3+7,3+12,5=27,1 cm
c3,1+4+6,2=13.3

zad2
trójkąt równoboczny ma wszystkie boki równej długości dlatego wystarczy obwód podzielić przez 3
45:3=15 cm
długość boku wynosi 15 cm
8 3 8
2009-11-18T18:00:59+01:00
1.
a) trójkąt równoboczny ma wszystkie boki równej długości więc:
obwód wynosi 3 * 2,5 = 7,5 cm
b) trójkąt równoramienny ma równe ramiona więc:
obwód wynosi 12,5 + 2 * 7,3 = 12,5 + 14,6 = 27,1 cm
c) 3,1 + 4 + 6,2 = 13,3 cm

2.Trójkąt równoboczny ma wszystkie boki równej długości więc wystarczy podzielić 45 na 3
45/3 =15cm
:)
4 5 4