Odpowiedzi

2009-11-18T18:03:34+01:00
2009-11-18T18:06:06+01:00
IACI=√(4-1)²+(2+2)² wszystko pod pierwiastkiem
IACI=√25
IACI=5
h=5√3/2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:52:41+01:00
Skoro jest to trójkąt równoboczny, to jak sama nazwa mówi ma wszystkie boki równe.
Obliczmy bok, czyli długość odcinka IACI:
a=IACI=√[(-2-2)²+(1-4)²]=√[16+9]=√25=5
Ze wzoru na wysokość trójkąta równobocznego mamy:
h=a√3/2=5√3/2=2,5√3