A) nakład szkolnej gazety zwiększono trzykrotnie. O ile procent zwiększono nakład gazetki?
b) We wrześniu lodziarka sprzedała 10 razy mniej lodów niż w sierpniu. O ile procent zmalała sprzedaż lodów we wrześniu w porównaniu z sierpniem?
c) Tomek w grudniu wysłał o 150% więcej sms-ów niż w . listopadzie. Ile razy więcej sms-ów wysłał w grudni?

PROSZĘ ZRÓBCIE WSZYSTKO

3

Odpowiedzi

2009-11-18T18:06:00+01:00
A)300%
b)90%
c)2,5 raza więcej


Co do odpowiedzi kolegi poniżej, chyba wziąłeś odpowiedzi z kosmosu...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:06:12+01:00
2009-11-18T18:10:56+01:00
1) 3x÷x × 100% = 3 × 100% = 300%
2) x÷10x × 100% = 1/10 × 100% = 10%
100% - 10%= 90%
3) (100% + 150%) ÷ 100% = 250% ÷ 100% = 2,5