Kwota 15 zł stanowi ... % liczby 150
20% masy 36 kg to ... kg
Gdy liczbę 60 zwiększono o 25% to otrzymano...
Gdy liczbę ... zmniejszono to otrzymano 13
Kwota 200 zł to ...% więcej niż 160zł
W gimnazjum jest 300 a w drugim jest o 150% uczniów więcej, w obu szkołach jest razem ... uczniów
List do dyrektora fabryki podpisało 20 osób czyli 40% pracowników. Aby poparło 50 % pracowników musi podpisać jeszcze ... osób
W pewiem środowy wieczór 30% telewidzów oglądało mecz piłkarski ale aż 50% z nich wyłączyło mecz po pierwszej połowie. Wobec tego drugą połowę oglądało... osób

3

Odpowiedzi

2009-11-18T18:13:40+01:00
Kwota 15 zł stanowi 10 % liczby 150
20% masy 36 kg to 7,2 kg
Gdy liczbę 60 zwiększono o 25% to otrzymano 75
Gdy liczbę ... zmniejszono to otrzymano 13
Kwota 200 zł to 20% więcej niż 160zł
W gimnazjum jest 300 a w drugim jest o 150% uczniów więcej, w obu szkołach jest razem 1050 uczniów
List do dyrektora fabryki podpisało 20 osób czyli 40% pracowników. Aby poparło 50 % pracowników musi podpisać jeszcze 5 osób
W pewiem środowy wieczór 30% telewidzów oglądało mecz piłkarski ale aż 50% z nich wyłączyło mecz po pierwszej połowie. Wobec tego drugą połowę oglądało 15% osób
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T18:16:23+01:00
1. 10%
2. 7,2%
3. 75%
4. ?
5. 25%

6. 150%×300=450 450+300=750
Odp. Razem w obydwóch szkołach jest 750 uczniów.

7.
20os.----------40%
10os.----------20%
50os.----------100%
25os.----------50%
25-20=5 Odp.: Musi podpisać się jeszcze 5 osób

8. 50%=½
½×30%=15%
Odp.: Drugą połowę meczu oglądało 15% osób.
2009-11-18T18:26:22+01:00
Kwota 15 zł stanowi 10 % liczby 150
20% masy 36 kg to 7,2 kg
Gdy liczbę 60 zwiększono o 25% to otrzymano 75
Gdy liczbę ... zmniejszono to otrzymano 13
Kwota 200 zł to 25 % więcej niż 160zł
W gimnazjum jest 300 a w drugim jest o 150% uczniów więcej, w obu szkołach
jest razem 750 uczniów
List do dyrektora fabryki podpisało 20 osób czyli 40% pracowników. Aby poparło 50 % pracowników
musi podpisać jeszcze 5 osób
W pewiem środowy wieczór 30% telewidzów oglądało mecz piłkarski ale aż 50% z nich wyłączyło mecz po pierwszej połowie. Wobec tego drugą połowę oglądało 15% osób

Obliczenia :
1)
150 zł - 100 %
15 zł - x %
1500 - 150x / :150
x = 10
2)
36 kg - 100 %
x kg - 20 %
x = 7,2 kg
3)
60 - 100%
x - 125 %
x = 75
4) zostawiłem puste bo nie ma sensu : )
Gdy liczbę ... zmniejszono to otrzymano 13 co ? xD 15 zmniejszono o 2 to otrzymano 13 : )
5 )
160 - 100 %
200 - x %
x = 125 % czyli 25 % więcej :P
6 ) 300 + 150 % ( na logikę 300 + 150 :)) razem 750 : )
7 )
20 osób - 40 %
x osób - 10 %
x = 5
8 ) W pewiem środowy wieczór 30% telewidzów oglądało mecz piłkarski ale aż 50% z nich wyłączyło mecz po pierwszej połowie. Wobec tego drugą połowę oglądało... osób -> 15 % osób ? ; p nie ma żadnych licz podanych ani nic wiec inaczej tego się nie da rozwiązać : )